CARBONARASAUS SLIK JEG TOLKER DEN

ETTER AT VI SPISTE PASTASAUS  BOLOGNESE HER OM DAGEN

trengte jeg en motvekt og laget en Carbonara til de ferdigkjøpte tortellinis jeg hadde liggende.
Det er veldig enkelt

Frisk grønn salat hører med
Oppskrift.
ca 100-150 g bacon
1 vanlig løk
1-2 fedd hvitløk
pasta
1-2 dl frosne erter
2 eggeplommer
2 dl matfløte
1 dl parmesan


Finhakk og glaser løk,  brun bacon og hell pastaen over løk og baconblandingen, (uansett hvilken pasta du velgerå bruke)ha så i erter, la dem bli varme og så kan du røre sammen. 
Bland inn  parmesan, salt og pepper. Pass på at blandingen ikke får koke, kokt egg passer ikke her.
Dette er en av det enkleste og raskeste matretter jeg lager, dessuten 




Neste gang skal jeg ha i spinat sammen med pastaen, før eggeblandingen kommer i. Det tenker jeg vil smake. Eller små buketter med broccili? Den ideen skal jeg ikke glemme.
Dette må gjentaes, så godt og så enkelt. Dette smakte godt for både kokka og smakspanelet.

Flere pastaoppskrifter fins her


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?