FENIKKELPURE ER ET EKSPERIMENT

TILBAKE PÅ EGET KJØKKEN OG NYE  FORSØK STARTER

Denne gangen vil jeg ha fenikkelpure, men den har egentlig aldri blitt helt slik jeg ønsker. 
Altså er jeg klar for et nytt forsøk.
På skjærebrettet
Denne gangen gjorde jeg slik:
Finhakk så mye fenikkel du tenker du vil ha, finhakk noen shalottløk og litt hvitløk.Bland dette og la dette surre med olje, på svak varme i stekepanne 5-10 min.
Hell så over creme fraish/fløte og la det på ny småkoke. Spe hvis det koker litt tørt.(H-melk)
Flott smak ved siden av røkt eller gravet fisk, servert du dem sammen som en forrett vil dette gjøre seg.
Stekt kjøtt av et eller annet slag passer og til og bare tenk hvor mange sunne elementer det er i fenikkel og løk.
Du kommer kanskje, helt sikkert, tror jeg til å blusse. Eller bare bli mett.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?