ROASTBEAF

MYE GODT PÅ DEN TALLERKENEN



Mye godt her



Ser ikke det deilig ut? noe helt annet enn vår tradisjonelle jule- nyttårsmat.


Var vi fornøyde? Var gjestene fornøyde? Gjett om.
Bare en annen vinkel


 Potetsalaten er laget av kalde poteter i terninger, crème fraish, litt majones salt pepper    og finhakket løk. Ingenting var målt nøye opp. jeg startet med den mengden poteter jeg   skullebruke og så laget jeg dressing ut fra det. Forholdet på elementene i smakte jeg meg fram til.
Roastbiff Det første som må til er førsteklasses råvarer. Godt mørnet kjøtt. Resten er plankekjøring.
Pepperrotsaus Det er bare rømme el. crème fraish med raspet pepperrot og
sitron oppi.


Flere oppskrifter her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?