SCONES

MYKE VARME OG FULLE AV SMAK.

Dette er utrolig enkelt og fort gjort. Smaker godt gjør det og. Tror det var en av mine døtre som hjalp meg med denne oppskriften.



Deigen kan imidlertid stå i kjøleskapet over natten, ferske scones til frokost høres ganske, ganske godt ut.
Jeg går for den
Mmmmm

Bland først alt det tørre, 3 dl hvetemel, 2 del sammalt hvete, 1 ss sukker og 2 ts bakepulver. 2 ss smeltet smør og 2 dl melk, melka kan med fordel byttes med yoghurt el. kefirmelk.

Klapp deigen utover til en tykk leiv, marker i trekanter
stek på 220 c i 12- 15 min.


Scones er gode ferske, men ikke noe særlig å fryse eller varme opp.

Deigen kan imidlertid stå i kjøleskapet over natten, ferske scones til frokost høres ganske, ganske godt ut.
Jeg går for den

En deilig start på dagen, frokost , lunsj eller kvelds, de smaker like godt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?