KAKEBAKING AV APPELSIN/SJOKOLADEKAKE

BAK ALLTID EI KAKE TIL HELGA




Den fungerte godt som fødselsdags kake
Et gammelt jungelord, jeg mener kjøkken-ord. Kommer kanskje ut på ett, i alle fall er mitt kjøkken å regne som en jungel av og til. Apekatter, hyener, primitive folkeslag osv osv....rotet meg visst litt bort her, tilbake til kaka.

Yess! et stk stor sjokladekake er klar til pynting i morra.

For å si det selv, huser skinner ikke akkurat, men ganske nær. Vi går ikke NED med flagget til topps, vi går til sengs. God natt

P:S neste dag
Oppskrift på kaka:


3 egg
250 gr marg
4 ½ dl sukker
6 dl hv.mel
3 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
3 ss kakao
4 - 5 ss appelsinmarmelade
2 ½ dl melk

Pisk eggedosis og smelt og avkjøl marg, ha i eggedosis
Bland det tørre, haes vekselvis med melk og app. .marm
Stekes i langpanne midt i ovnen 180 c i ca 20 – 30 min
FYLL125 gr. marg
300 gr. melis
100 gr kokesjokolade
2 ts. vaniljesukker
4 ts pulverkaffe
el. Vanlig Kaffe
Smelt sjokoladen i smøret, bland i siktet melis og vaniljesukker, tilsett kaffe, så mye kaffe at glasuren blir glatt og får den konsistens du ønsker.
Smør utover kaka og del i passende serveringsfirkanter
Denne kaka kan med fordel lagres en dag eller to, da blir den saftigere og mer smakfull.
Det er den jeg bruker når unger skal fores

Kommentarer

  1. bare å bytte marg med smør....så blir det bra.. hehe.. neida den har alltid vært bra
    fred-arne

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?