GRØNNSAKER A LA RATTATOILLE

GRØNNSAKSFORM


Oppskrift:


Denne har lite kalorier og den smaker veldig godt. De faste elementene er broccoli, tomater, purre og squash. Har jeg andre ting som passer smaksmessig så tar jeg det med, men ofte er det bare dette.
Poteter delt i båter, sammen med dette eller alene blir også utrolig godt.
Tilbehør til alt fra fiskepinner til koteletter.

1-2 ss rapsolje, salt og pepper og så knuser jeg hele korianderfrø og drysser over. Av og til utelater jeg dette og grønnsakene smaker ikke likedan, men like godt. Mengden av de forskjellige ingridiensene er helt vilkårlig, alt legges i ei lita ildfast form med lokk.
du alltid ha tyggemotstand så må du prøve noe annet.Her blir grønnsakene blir helt bløte og det blir mye smakfull kraft i bunnen av forma. Det rare er at det ikke kjennes ut som overkokte grønnsaker gjør.
Denne måten å tilberede på tillater grønnsakene å utvikle smakene sine maksimalt.

I stekeovn under lokk i 150-160 C ca 20/30 min.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?