AVLYST, AVLYST, AVLYST, FØLG SMITTEREGLENE, VASK OG SPRIT, DETTE ER DEN HARDE VIRKELIGHETEN I VÅRE DAGER.

ALLE SYNES VI DETTE NESTEN ER UVIRKELIG , VELDIG TRIST OG IKKE MINST VELDIG SKREMMENDE.


Corona eller Covid, navnet skjemmer ingen, men det vekker mange følelser.

Har og følelsen av at mange ser seg om etter en huggestabbe, noe å la det gå ut over. 
Akkurat der har valget i USA kommer meg til hjelp. Hvem ellers kan vi snakke ned, le av, være sinte på, kjefte og være redd for enn Trump. Spør du meg er det det eneste han gagner til.

Hvis jeg skal være alvorlig og legge galgenhumoren bort ei stund, så har jeg nettopp ryddet bort det vakkert dekkete høstbord hvor det skulle sitte middagsgjester i morgen. Lutefisken og akevitten lurte i det fjerne, men der får den bli for denne gangen.

Jeg har skrevet om det før, hvilken glede jeg har av å
invitere folk, planlegge handling, mat og bord, lage mat og se at mennesker hygger seg og trives.

Denne gangen måtte vi altså avlyse. Trist, men det mest fornuftige med folk over 70. Eller kanskje vi like godt skal si, det mest fornuftige uansett alder.


Høstfargene lyste, men det ble hverken lys, mennesker eller mat



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?