SÅ ER DET FREDAG IGJEN OG VI SKAL JO HA EN LITEN BIT MED MUNNGODT FØR MIDDAG

VI SKAL JO SETTE OSS NED FOR Å SNAKKE LITT OG FOR Å SENKE SKULDRENE.
KANSKJE VI FINNER FRAM NOE MUSIKK

I dag har jeg ikke forberedt noe strålende, men ved lunsjtider kom jeg til å tenke på den avocadoen som lå i kjøleskapet. Det ligner veldig på starten av  guacamole, så da har jeg jo opplegget til noe godt.


Legg til bildetekst
 Avocado smaker jo veldig godt helt på egenhånd, sunt er det og. Bare så synd at det er vanskelig å finne noen som er passe myke og modne uten at de samtidig er begynt å bli brun. Jeg kjøper av og til avocado som blir lagt i en plastpose på kjøkkenbenken. Da er det ikke nødvendig å klemme for å kjenne om den er moden. Det er på klemmemerkene de først blir brune.

Grønn og lekker
Oppskrift for 4 personer
2 avocado
2 ts hakket rød chili
1/2 lime saften av
1 ss finhakket løk
2 fedd finhakket hvitløk
  • Smak til med salt og pepper
  • Mos avocadoen med stavmikser eller en gaffel og bland de andre ingrediensene inn. La blandingen hvile i kjøleskapet ca 1 t slik at smakene setter seg.
  • Noen ganger bruker jeg å blande inn litt rømme eller creme fraich, da får du en litt mer dempet smak.
  • Dette er en deilig dip for friske, rå grønnsaker, potetgull, nachos eller brød av forskjellige typer og smaker.
  • God fredagskveld.
Klikk her for å finne flere oppskrifter på dips.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?