EN BUNKE BØKER LIGGER PÅ SKRIVEBORD OG NATTBORD

DET VAR IKKE HELT SLIK. DE LÅ EGENTLIG RUNDT OMKRING I HELE HUSET.

Det var først da jeg samlet dem på et par steder, at jeg fikk en klar oversikt over hva jeg har på gang og hva jeg er ferdig med.
Skjønner ikke helt når dette kan ha skjedd, det har jo vært en travel sommer.
Men slik er det med oss lesehester som nesten aldri gjør håndarbeid. 
Vi leser i alle små pauser for å koble ut, for å steng verdens krav litt ute, men også fordi det alltid er spennende å finne ut hva som er mellom to nye permer.
Respektabel bunke ikke sant?

En av de bøkene som gjorde et stort inntrykk på meg var "Bienes historie av Maja Lunde", som jeg skjønner det har gjort på mange. En par andre som står fram hos meg er først og fremst gode, gamle Tove Jansson. Hun er vel verdt et gjensyn, og i sommer leste jeg selvsagt "Sommerboken". Med min store historiske interesse falt jeg for Karsten Alnæs bok "Grevens tid". 
Tenker å publisere mine egne omtaler av disse bøkene etter hvert. 
Les her for bokomtaler.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?