SEN VÅR?

JA, DET ER KLART, KJØLIGE DAGER MED  MYE REGN GJØR SITT.

Det gjør sitt til at noe trives utrolig bra mens andre ting står litt stille. Det som trives er selvsagt sneglene. Uavhengig av våre anstrengelser med innkjøp av motgift i dyre dommer så er de der ennå. Kanskje i en mindre grad, men etter et døgn med gråvær og regn, men 12-15 C så fant jeg 8-10 stykker mens jeg kikket meg rundt en halvtimes tid i morges.


Heldigvis trives noe, her er et bilde av Fagerbusken min ved inngangen, den starter blomstringen nå. Hvis det kommer sol så eksploderer den i et vell av rosa små blomster.
Den har bare så vidt begynt.

For noen år siden kjøpte jeg fem Kirgisløk. I dag har de spredt seg over hele hagen. Noen har jeg flyttet, men de andre er jeg usikker på, hvordan har dette skjedd?

De trives i skygge

Her står tre stykker midt inne i en Hortensia-busk. Har kanskje jeg gjort det i søvne uten å vite det?


Og de trives i sol
 Denne gruppen kan jeg ta skylda for, de gjør seg jo også godt sammen med prestekragen mot den gamle muren.

Iris og Hosta trives veldig godt.


Disse hører til den gruppa med de første fem.
Så har jeg altså ikke tatt bilde av de andre tre stedene i hagen hvor det har dukket opp enkle planter. Etter hvert kommer det vel flere. Kirgisløk har vært en artig opplevelse for oss, ikke minst fordi sneglene er helt uinteresserte, Hurra.
Det jeg venter spent på i disse dagene er peonene. i fjor var den første utsprunget på denne tiden, i år ser de samme slik ut:
Knoppene er jo vakre, men...

Kanskje jeg bare skal være glad til at de ikke springer ut så lenge regnet pøser? De gjør seg best i solskinn.
Fantastisk vkre

Slik var de i fjor, med en varm og tidlig vår. Men slik så de ut i 2014, samme tid, men med høljende regn.
De ser litt nedslåtte ut.
Ja, ja, det er jo grei å vite at ting endrer seg fra år til år. Så får jeg smøre meg med tålmodighet og vente på hva våren/forsommeren bringer.
For flere hagebilder klikk her.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?