DEN SOM LETER HAN FINNER

NÅ HAR JEG VÆRT PÅ LETING ETTER BEVIS FOR ST VÅREN ER LIKE RUNDT HJØRNET

På denne tiden av året trenger jeg bevis. Uansett vær og føre, så mister jeg på en måte troen på at våren kommer. Sånn føles det. Da er det godt å kunne se på naturen og finne disse små tegnene på at vi er på rett vei og at det kommer til å ordne seg tilslutt. Det jeg oppdaget først var selvsagt disse små skjønnhetene som står like ved inngangen vår


Snøklokker
De har nok kost seg i vinter under de visne bladene og er nå klar til å åpne seg.

Den neste har jeg sett på hver dag siden 13 desember i 2016. Den står i ei
potte på trappa og er for det meste bunnfrossen. Ikke at det ser ut til å plage den. Julerosa blir gammelrosa etter hvert som den blir eldre. Ikke ulikt meg, det meste av den hvite uskyldige fargen er borte for lengst, men er ikke den rosa vakrere da?

Tenk å klare seg hele vinteren?
Det kan være at en ripsbusk ikke utløser hjerteklapp og sterke følelser hos dere, men da de nye spirene var behørig fotografert og jeg var på vei inn fra hagen, da så jeg denne. 


Ripsbusk i februar
Kan du se at den er gullforgylt? Vårherre eller hvem det er som ordner været  nå for tida, sendte noen solstråler og straks var busken forgylt i noen små minutter. For en lykke å få øye på slikt.
Jeg er som lerka da jubler jeg i sky og "trur på vår med ein einaste gång".
Tidligere blikk på julerosa finner du her.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?