DET BLE BLØTKAKE AV SUKKERBRØDET

MEN DET VAR JO MENINGEN OG, I MIN FAMILIE ER DET INGEN BURSDAG UTEN BLØTKAKE. EN GOD TRADISJON SYNES JEG

Denne gangen gikk jeg helt tilbake til min mors tid for å finne inspirasjon til pyntinga. Hun elsket ananas, og brukte ananas så ofte hun kunne, spesielt i bløtkaker.
Familie, venner og bekjente kjente godt til hennes bløtkaker, de var viden kjent og populære.
Jeg kjente meg derfor på trygg grunn da jeg fulgte hennes eksempel. Hadde nesten følelsen av at hun kikket over skuldra mi underveis.
Hun lærte meg engang hvor mye dynking som skulle til, hun viste meg hvor mye frukt man trenger i kremen til fyll, og hvor mye sukker man skal ha i fløten.
Jeg kan derfor trygt si, i dag har jeg og min mor pyntet en bløtkake til bursdagsbarnet, vaktmesteren, smakspanelet, men i dag altså bare bursdagsbarn. Flere varianter fins her.
Det enkle er ofte det beste


Når jeg sier det enkle er det beste, så kommer det nok av at det er det eneste jeg kan klare uti kakepynteverdenen.
Bursdagsbarnet fikk også ei sjokoladekake, den med appelsin i.
Hadde det ikke være t for blomstene så hadde det blitt litt stusselig med pynt på denne og.
Jeg var litt stolt av denne.
Da er det tre måneder til neste mann ut for en bursdagsfeiring.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?