EN MEGET SPESIELL POTETMOS

DET ER LIKSOM HELT UMULIG Å KOMME UTENOM POTETEN
Ikke at jeg har et stort ønske om det, men hvor mange ganger tror du jeg har hatt ei oppskrift med poteten i hovedrollen her på bloggen? 
Nei, det vet ikke engang jeg.
Her er den igjen, poteten. Så hvis du har grillvær så passer den, hvis du har innevær så passer den. Er det kjøttkaker, karbonader, pølser eller en kotelett, så passer den.
smakfull og god
Slik kan den også serveres


















Oppskrift 

100 gr mandelpoteter

2 eggeplommer
1 ss dijonsennep
1 ss hvitvins eddik
ca 3 dl  50/50 fløte melk
1 ss creme fraich
2 ss olivenolje
ca 30 gr smør
salt

Hvis du drysser ost over og gratinerer under grillen i stekeovnen noen minutter til den blir gyllen og fin, så har du en helt annen rett.
Supert hva?
Utrolig hva noen regnværsdager gjør med kreativiteten min.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?