SÅ VAR DET PÅ'AN IGJEN...



Å STELLE HUS ER INGEN SPØK, HELLER INGEN LATMANNSJOBB.
Den utvendige vaskinga fortsetter, denne gangen var det støtteapparatet som forbarmet seg over treflisene på verandaen. Det som var litt synd var rekkefølgen på arbeidene. Faktorenes orden er ikke alltid likegyldig.

Ser ikke akkurat vakkert ut
Her foregår det jobb for de store gutta. Løfting og lemping skuring og skrubbing.


Det blir bra tilslutt
Verandagulvet samler mye skitt i løpet av en sesong. Treflisene må også spyles og tørkes. En stor og tung jobb. Er så glad "noen" ordner det. Etterpå skal det oljes og fikses.


Så var det bare å begynne forfra

Det går unna så spruten står og det sildrer og søles ned på sitteplassene som jeg i mitt ansikts sved alt har vasket og ordnet. "Men i alle dager, hva med å flytte på noe!"
Heldigvis så var putene lagt vekk, de er ikke så enkle å rengjøre etterpå.

Jeg bare gjentar, stille for meg selv, det er en stor jobb som jeg er veldig glad for at noen andre ordner.
"Smil du har fått en god deal" Husk nå det....


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?