APPELSINFROMASJE, ER DET PÅSKEDESSERT TRO?

JA, DET KAN JEG LOVE DEG DET ER. DEN ER MYK OG FYLDIG, FRISK OG GOD PÅ SAMME TID.

Påskeappelsiner er det nok av her, det er derimot ikke noe påskeegg å se. Vi får spise egg til frokost og lunsj og når som helst ellers. Desserten kommer uten. Og deilig er denne appelsinfromasjen. Jeg synes og den var lettvint å lage, ikke noe dårlig tegn.
Trenger ikke egg for å få den gylne fargen.

Oppskrift

6 pl gelatin

3 egg
6 ss sukker
3 dl kremfløte
2 appelsiner, revet skall og saft av( må smakes til)
Bløt gelatinplatene i 4-5 min, visp egg til eggedosis og fløten til krem, bland disse forsiktig.
Riv skallet av appelsinen(e) og press ut saften.
Klem vannet ut av gelatinen og løs den opp ved å sette bollen i mikroen på full effekt i ca 20 sek. Rør den oppløste gelatinen inn i krem og eggedosisblandingen sammen med revet skall og saft. Smak til slik at du får den ønskede appelsinsmaken. Synes du det smaker for lite hjelper det med et par ss sitronsaft.
Fordel i porsjonsglass og server med små appelsinskiver, granateplekjerner, sjokolade eller pistasjnøtter.

Denne kan godt lages dagen i forveien.
Andre oppskrifter fins her
Dette var til å kose seg med, vaniljeis passet og godt til. Nam, nam sier jeg.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?