BOKKOLISALAT SOM SMAKER SPENNENDE

DENNE ER VELDIG GOD OG LITT ANNERLEDES I SMAKEN


Den er egentlig beregnet som tilbehør til kalkun, det var til det bruk jeg fikk den av en amerikaner. Det er selvsagt ikke noe i veien for at du bruker den av hjertens lyst til både det ene og det andre.
Litt av innholdet
Dette er en stor porsjon, sist jeg laget den brukte jeg bare 1 brokkoli til 5 mennesker. Det avhenger selvsagt om har mye annet til

Oppskrift
2 store brokkoli
1 rød løk
1 dl rosiner
Dressing:
1 ½ dl majones
2 ss sukker
7 ts balsamicoeddik
Videre:
 1 dl solsikkekjerner
80-100 gr bacon i terninger

Del brokkolien i små buketter. Hakk løken fint. Tilsett rosiner. Dette blandes med dressingen og settes til å trekke i 3-4 timer. Før servering stekes bacon ; blandes i og solsikkefrø drysses over.


Lett å lage og lett å like, men du store min, sukker i majonesen.... Det er det vel bare amerikanere som kan komme på.
Klikk her for mer

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?