DETTE ER VEL I OVERKANT OPTIMISTISK?


JEG LIKER Å HENGE UT KLESVASK, MEN I MIDTEN AV NOVEMBER?

Den store tunge duken som har tjent oss i hele høst. Den har en herlig varm rustfarve, den er av tykk tungt bomullsstoff. Kjøpt for mange år siden som metervare i nærmeste stoffbutikk og egenhendig kantet med maskin. Den er artig å hente fram, men den er 140cm x 400 cm lang og vanskelig å tørke og å stryke når det må til.

Legg til bildetekst
I et anfall av hybris og opptimistisme hang jeg opp dette monstret av en duk, mens jeg tenkte at dette går nok bra. Men selv med +8 C, så var luftfuktigheten så høy og alle vindpust så fraværende. 
Etter 30 min ble den hentet inn av en handlekraftig vaktmester og dandert i tørrere og varmere inneområder.
Stryketørr på 5-6 t. 
Så var den jobben gjort fram til neste høst.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?