MARINERTE KYLLINGVINGER, HVA ER DET SLAGS MAT FOR VOKSNE MENNESKER??

NOEN DAGER BLIR DET RETT OG SLETT JUNK-FOOD

Det er sånn det er, noen dager kutter man hjørner. Etter perioder med krevende planlegging, dypt tenkearbeid og en velutviklet infrastruktur, så ramler jeg mentalt på rygg og velger lette løsninger.

Kyllingvinger ligger litt bortgjemt i vårt fryseskap. Inne i et hjørne og venter på sin sjanse, når behovet for lettvintmat, den uten tankearbeidmat oppstår. Den gjør jo det med litt ujevne mellomrom. Marinaden til disse vingene sørger jeg allikevel for på egen hånd. Jeg synker ikke så dypt at jeg kjøper ferdigmarinert. Åhnei, ikke denne dama!!!

Klart, ferdig, gå
Oppskrift på marinade

800 gr kyllingvinger
100 gr mild honning
2 ss worchestershiresaus
2 ss dijonsennep
2 ss rødvinseddik
5 dæsjer tabasco

Alt blandes sammen, la kyllingvingene stå i denne blandingen i 2-3 t.

Vi spiste med en enkel grønnsalat til og så hentet vi deilige, nystekte, sprø pommes frites i nærmeste kebabsjappe. Smakte aldeles utmerket.
Klarte ikke å få det til enklere og samtidig tenke ordentlig middag. 
Det falt seg også naturlig å drikke øl til denne maten, hva skjer? jeg er ikke noe glad i øl. Og nå andre gang på ei uke.... Dette er urovekkende, jeg foretrekker jo vin, fransk eller italiensk skal det være. Må ha fått et virus eller noe.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?