UKESMENY

DET ER MANGE MATBLOGGERE SOM HAR DET, HVORFOR IKKE JEG?

Da jeg var i full jobb og hadde mann, småbarn og tenåringsbarn, da hadde jeg bruk for det og laget en fornuftig struktur på middagene.
Nå i mitt glade og frigjorte pensjonist-liv, har jeg ikke lyst til det. Det er klart planlegging må til, men ukesmenyer er ikke lengere for meg. 
Desto verre kjennes det når jeg nå nettopp fikk beskjed hos legen at de nærmeste dagene må jeg holde meg til kokt risvann.  
Det var litt av en ukesmeny det. 
Tykktarm som er kommet i ulage, nei det skal man jo ikke spøke med. En infeksjon som ikke kan drives tilbake med annet enn kull-tabeletter og kokt risvann. 


Det fins mange sorter
Dette er et innlegg for å fortelle hvor inderlig synd det er i meg i dag. Denne risen skal jo smaksettes med litt salt og så var det lov å ha i litt blåbær eller saft.

Purple Clover sitt bilde.
Det er det jeg konsentrerer meg om
Vent nå litt, leste ikke jeg en artikkel nettopp om helsegevinsten ved fasting?
Det sto da klart og tydelig om en stor undersøkelse som sa at de som faster regelmessig blir mindre syke og lever lengere. Det sto og noe om at kreftbehandlingen (cellegift)virket bedre hvis man samtidig fastet1-2dager. 

Da er det jo masse positivt! 

  • vekta minsker 
  • Hjerte/kar sykdommene holdes litt på avstand
  • diabetes trives ikke
  • og gud gi at kreften hopper over meg.

Ja, ja ikke så verst likevel, litt sulten javel, men det er altså bare sunt. 
Jeg koser meg med blåbæra mi jeg.
Og det er ikke noen overvinnelse

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?