DET ER IKKE NOE NYTT MED APPELSIN I SJOKOLADEKAKE

DET ER FREMDELES EN AV DE SMAKENE SOM VIRKELIG SLÅR AN.

Det slår an hos meg, men i går kveld slo det og an hos Bel Cantinene. Du vet det damekoret som slår til med sunn galskap og grunnleggende seriøsitet.
De som har krevende øvelser, spennende reiser og flotte konserter. Ja, det er dem jeg snakker om. 
Etterhvert er jeg blitt støttemedlem, kakebaker, den som stiller opp når noe skal gjøres og ikke minst når koret skal reise ut i verden. Forskjellen er bare at nå trenger jeg ikke å frakte bunad og sølv halve verden rundt.
Her er damene
Nå står en Romatur på tapetet med synging i to forskjellige kirker og god tid til fortauskafeliv og Pantheon, Vatikanet, Colloseum, fontana Trevi Spansketraoppen osv, osv. Skulle overraske meg mye om disse damene kom hjem uten å ha brent litt kredittkort i butikkene og.
I gå øvde de så mye at det var på hengende håret at de kunne drikke litt kaffe og smake på sjokoladekaka jeg hadde med.
Den smaker godt på kjøkkenbordet og

OPPSKRIFT
3 egg
250 gr marg
4,5 dl sukker
6 dl hvetemel
3 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
3 ss kakao
3-4 ss appelsinmarmelade
2,5 dl melk

Smelt smøret, avkjøl,  imens pisker du eggedosis og ha i det avkjølte smøret. Bland alt det tørre, ha det vekselsvis i med melk. Husk bruk sikt på melet.   Appelsinmarmeladen har du i til slutt.
Stek i langpanne midt i ovnen 180 C i ca 15- 20 min. Avkjøl før du har på glasuren.

FYLL
125 gr marg
300 gr melis
100 gr kokesjokolade
2 ts vaniljesukker
ca 4 ss sterk kaffe

Smelt smøret med sjokoladen i, bland og sikt i melis og vaniljesukker. Tilsett så mye kaffe at du får en glatt glasur. Denne stivner ganske mye når du kjøler den ned.

Denne elskes av både barn og voksne, derfor får den lov til å vøre med ennda den har plass i bloggarkivet fra før.
En god ting kan ikke gjentas for ofte heter det visst. Har jeg hørt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?