NOK EI LANG HELG I KORFORBUNDETS REGI

VI HAR HYGGET OSS, VI HAR SUNGET, VI HAR LEDD, VI HAR SPIST GODT, VI HAR TRUFFET KJENTE FRA ALTA I NORD TIL MANDAL I SØR , FRA HORDALAND TIL ØSTERDALEN. MEN VENT LITT,  VI HADDE VEL LITT FAGLIG PÅ FYLL OG?


Jovisst hadde vi det, men på en mystisk måte sklei fagstoffet inn nesten uten at vi merket det. 
Hvorfor? Jo etter min mening var det fordi gleden, humoren og latteren fikk en så stor plass. Vi ble smurt, jeg tar gjerne litt mer slik smurning. 
I vår tid der korrupsjonsbeskyldninger og etterforskningene er på mange steder og mange nivåer, så er det flott at noen velger det naturligemåten å gjøre sine medlemmer fornøyde på, gjennom godt samvær og gjennom humor. Bedre måter fins ikke. 
Så dere skjønner at matlaging, hagestell eller bøker knapt har vært innom min bevissthet de siste dagene. 


Men så kan det jo være at jeg også synes det er godt å komme tilbake, striskjorta og sånt, men havrelefse blir det ikke.

Har derimot en oppskrift på hummus som jeg vil dele
Deilig dip


Oppskrift
ca 3-4 dl Kikerter 
1/2 sitrion saften av
1 fedd hvitløk
1 tsspisskummin
1/2 ts chilipulver
3 ss olivenolje el raps
1 dl vann
fersk koriander
salt og pepper

Kjør kikertene i foodprossessor (på norsk matmølle)til en fin mos. Jeg bruker bare fra boks, så mye enklere. Finhakk eller press hvitløk og tilsett sammen med de resterende ingrediensene og bland godt.

Smak til med salt og pepper, spe med vann til det er en kremet konsistens.
Vi bruker dette til dip til tortillas eller potetgull eller rå, kuttede grønnsakbiter. Det passer også godt ved siden av stekt kjøtt og fisk.
Erter har masse næring og svært proteinrik.

P.S
Enda en kommentar til helgas vellykkede opplevelser: Det sliter jo ikke akkurat på humøret å være på Park hotell i Sandefjord med deres stil og klasse, både når det gjelder rom og mat. De har eventyrlige frokost og lunsjbuffeter.
Mer kor, klikk her.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?