PÅ KJØRETUR I EUROPA, MEN UNDERVEIS STOPPER VI OG.

NÅR VI KJØRER SÅ LANGT, SÅ MÅ VI JO BÅDE SPISE OG SOVE

Det er mye artig å oppleve innen det området. Det setter vi pris på, motorveikjøring har sine fordeler, men direkte spennende er det ikke. Det fins masse flotte rasteplasser, både med og uten kafeer og butikker. Så kommer vi til det punktet at det er på tide å få seg en middag og et sted å sove for natta. Vi følger innfallsmetoden, sjekker med kartet etter landsbyer som ligger nærme eller for langt borte. For oss er nærme ca 5-6 km, langt bort er alt over det.
På vei nordover valgte vi en landsby i Swartzwaldt-området. Den het Bu'le og var passe gammelmodig og sjarmerende. Dessuten var det nok ikke ofte der var turister. En klar fordel spør du meg. 
Rett ved hotellet fant vi denne idyllen
 Jeg lå og lyttet til den elva til jeg sovnet. Så skulle vi spise...
Størreklsen på ølkruset var voksent

For oss som foretrekker vin til maten og ellers bare drikker øl ti ribba julaften, var dette eksotisk nok.





Slik så hyttene alle satt ut, sært eller morsomt?

Der var asiatisk mat, meksikansk mat, italiensk mat, men vi lette litt før vi fant noe tysk.
Da havnet vi i en bakhage med slike små hytter i. Bakhagen hette selvsagt "Biergarten". Maten de severte var veldig tradisjonell, snitzel, saus og pommes frites. Det var det, ikke ei gulerot i horisonten som kunne forstyrre inntrykket.
Vannvittig store ølglass var der og, som man kunne forvente. Det som jeg bet meg merke i var at servitørene , begge damer, gikk i lederhosen. 
Du vet disse nikkersene i lær og semsket skinn, heldigvis ikke seler og hatt og ingen ompamusikk. 
Spesielt, veldig spesielt. 

Klikk her for flere ferieturer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?