YESS, MANGOSORBÈT ER TINGEN

HVIS DU FØRST ER GLAD I DEN SØTE SMAKEN FRA DEN STYGGE FRUKTEN

Vel den er ikke så veldig stygg, men utseendet sier lite om den gylne lekre innmaten. Du må også jobbe litt for å komme til dette lekre fruktkjøttet.

Hvis du begynner med å skrelle skallet av for å ta deg inn den veien, er du garantert masse søl og mye fruktsaft utover.
For å slippe å bruke mange ord for å forklare og som blir lette å  misforstå, så jeg lastet ned en link som viser det: www.youtube.com/watch?v=Ym0N4rNRmOI 

Mangosorbèten ble dessert da ei venninne kom til en hyggelig og vennskapelig 
middag en sensommerkveld.





Sammen med vaniljeis ble det godt


Oppskrift:
Sukkerlake:
1,5 dl vann
120 gr sukker

Mangopuree:
2 mango
1/2 sitron
1 lime

Marengs:
2 eggehviter
1 ss sukker 
1-2 dråper hvitvinseddik

Kok sukkerlaken og sett til avkjøling. Skrell magoen kjør til puree med stav-
mikser eller lignende, ha i saften fra lime og sitron og hell massen 
over i en beholder som kan sette inn i fryseboks. La stå ca 30 min. Imens 
pisker du marengs. Ha ikke i sukkeret før eggehvitene begynner å stivne.
Etter ca 30 min kan du blande marengs i den nedkjølte mangomassen. 

Marengs er ikke nødvendig, men sorbèten blir litt bedre konsistens. 

Dette synes jeg er en deilig dessert på en varm dag etter en hot middag.
Tror tilogmed jeg sang underveis i tilberedelsen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?