CURRY MED TORSK

EI FANTASTISK SMAKFULL OG NYDELIG SUPPE

Det å følge ei datter på handletur til nabobyen kan få de forskjelligste følger. Hun måtte ha diverse utstyr til en fjelltur. Ble så inspirert at jeg og kjøpte nye trenings sko. Nå må jeg altså begynne å trene igjen. 
Også ventet jeg.... Hvor kom så den mat oppskrifta fra? Jo, mens jeg ventet leste jeg et blad i et stativ på en ICA-butikk. 
Der var den, jeg skjønte med en gang at den ville være noe for oss.

Se hvor fargesterk og flott den ser ut. Den var litt hot,men ikke så mye at det brant. 
Vi spiste Nan-brød til, og det var nydelig. 

Deilig farge og nydelig smak
Oppskrift
2 fedd hvitløk
1 rødløk
2 ss revet fersk ingefær
3 gulrøtter
2 ss mild currypaste
1 boks kokosmelk
2 dl vann
300 gr torskeloins
2,5 dl frosne selskapserter
1 ss soyasaus
1 lime
1 kn. odd sukker
olje til steking
Frisk koriander til servering

Finhakk hvitløk, løk og ingefær, stek dette sammen med gulrotskiver og curry i 2-3 min. Tilsett kokosmelk og vann og kok opp. Kok til gulrøttene er møre (ca 10 min). Kutt torsken i passe biter og legg dem i suppen. Smak til med soyasaus, sukker og lime. Trekk forsiktig til fisken er kokt.

Server sommercurryen din med frisk koriander, nanbrød eller ris.
Jeg lover at du blir fornøyd.
Denne tilfredstiller de tre kravene jeg har: 

  1. Enkelt å skaffe råvarene
  2. Lett og raskt å lage( ca 20-25 min)
  3. Fantastisk smak
TIPS 1: Du kan godt ha reker sammen med fisken i denne curryen. 
TIPS 2: Bare blåskjell i smaker og fantatisk.
TIPS 3: Kyllingfileter er også godt her.

For flere oppskrifter, klikk her

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?