TILBEHØR TIL ANDEBRYST

TIDLIGERE HADDE JEG LITEN ERFARING MED ANDEBRYST

Etterhvert som årene har gått har jeg blitt mer og mer vant til denne fuglen og har funnet ut hva vi synes smaker godt til.
Nytelse for øye og gane

Det jeg oftest har til er en grov hjemmelaget potetmos, godt smak satt med godt smør, salt og pepper. men det trenges jo noe mer. 
Alle syrlige og søte smaker balanserer det smaksrike og litt fete andekjøttet.
Ofte har jeg laget en rødløk-kompott. Oppskriften finner du med å søke i arkivet.
På tallerken over har jeg kokt noen trerninger med søtpoteter, rødbeter og så har jeg appelsin-marinert endvie og så stekt dem i stekepanna.
Sausen var sjy fra stekepanna kokt ut med litt appelsinjuice og revet appelsinskall.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?