DEN BESTE HJEMMELAGEDE SORBEEN, HAR DERE SMAKT DEN?


DEN BESTE JEG HAR SMAKT TIL NÅ
At den kommer på førsteplass når jeg rangerer, betyr at den har bestått tre kriterier:
  1. Smaken skal være helt på topp
  2. Lettvint
  3. Alle kan få tak i råstoffene





Denne desserten scorer helt klart  topp poeng i alle kategorier. Det er synd og skam, men her kommer innrømmelsen; jeg har ikke laget denne oppskriften selv. Den hentet jeg fra en annen super blogg som heter TRINE'S MATBLOGG.

Oppskrift
1 dl vann
100 gr sukker
1 vaniljestang
5 dl fersk presset appelsinsaft
1 appelsin revet skall av 
1/5 sitron presset saft av

grovhakkete pistasjenøtter drysses over og en havrekjeks til pynt 

Kok sukkerlake med vaniljestang og frigjorte frø, avkjøl og hell i saft av appelsin, sitron og revet skall. Ha i ismaskin om du har, eller sett en bolle i frysen og rør med gaffel med jevne mellomrom, ca 30 min intervaller til den er ferdig.


Det mest kresne smakspanelet av alle, døtrene mine, var strålende fornøyde, 

Vi hadde "kick off" for ei krevende helg med varierte sosiale oppgaver som et par konfirmasjoner og en avslutningshøytidelighet på en folkehøyskole. Fredagskvelden samlet vi oss altså og koste oss med god mat, god drikke og hyggelige samtaler som er egnet til å styrke oss fysisk og mentalt. Ingen fører heldigvis protokoll. Det hadde fort blitt....idag heter det kleint dagen etter.
Vi ser fram til neste møte med forventning. Tusen takk jentene mine og selvsagt flinke, gode Hedda. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?