SALATDAG IGJEN,

FENIKKELSALAT DENNE GANGEN

Jeg røper ingen hemmelighet når jeg avslører at enkelte dager i mitt ellers matelskende liv, er ren diett.
Nå er dette er blitt forsket på og gitt et navn 5:2. Derfor kunne jeg med god samvittighet systematisere mine tidligere famlende forsøk og innrettet livet mitt etter dette systemet.
God helse med stabilt blodsukker, lavere kolesterol og et bedre blodtrykk er gevinstene. Vektnedgang er en ekstra gevinst.
Dette er en livsform jeg kan leve med. Dette koster meg lite anstrengelser, et uventet velbehag og et lite, men tydelig vekttap. I følge min lege er blodtrykket bedre, "hold fram som du stevner" sier han og.

Fastedagene inneholder bare 500 kalorier for kvinner og jeg har lagt hodet i bløt for å finne oppskrifter på et måltid som fyller magen best mulig uten å gi for mye kalorier. Men husk drikk litervis, hva som helst bare det er uten kalorier.
Her er et par av mine forslag:


Dette var gode smaker
Oppskrift for 1 person
ca 50 gr fenikkel =15 kal
1/2 eple            =20 kal
2 cm selleristang =10 kal
1/2 appelsin       =40 kal
1 fedd hvitløk
1-2 ss fersk koriander
1 liten kyllingfilet= 100-120 kal
1ss rapsolje til steking
DRESSING
1 ss sitronsaft
1-2 ss nøtteolje
Salt/pepper

Det er og mulig å pakke i fileten i folie når du steker, da slipper du smør/olje til steking. 
Det finnes flere oppskrifter på lure, magre, små måltider.


Denne bør være uten brø
2 skiver kokt skinke = 160 kal
1 egg = 140 kal
1/2 tomat =ca 20 kal
2-3 skiver agurk
1-2 strimler paprika 

Dette er et par forslag, i alle medier finnes det mange flere. 
Klikk her for mer fenikkel

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?