KYLLINGFILET ER SUPER, MAGER MAT

FOR TIDEN LAGER  JEG ENDEL SLIKE RETTER

Det er så godt å ha et lager av slike oppskrifter og ideer for den type matlaging. Det kommer alltid godt med. Bortsett fra at det ikke skal være mange kalorier og mye karbohydrater, så har jeg et par krav. Det må smake godt og det må være variasjon. Begge deler er vanskelig å oppnå, men med litt innsats og med øynene åpne for den typen oppskrifter i andre medier, så lar det seg gjøre. 

Jeg har lest på nett, i bøker, jeg har veid mat og talt kalorier, jeg har snakket med folk som har ideer og var villig til å dele dem.
Resultatet er noen velsmakende, mettende og kalori/karbofattige måltider, med alt på en tallerken. På den måten trenger man ikke kaste bort krefter på å lure på om man skal forsyne seg en gang til.



Dette er et måltid for 1 person

Oppskrift:
1 liten kyllingfilet
I blad grønnkål uten stilk evt. brokkoli
5 skiver squash
5 ringer paprika
1-2 klyper bønneskudd
1 ss oystersaus.
sitronsaft 

Gjennomstek fileten, og legg den på (kokt i 4-5 min) grønnkålen. Brun squash og paprika i panna med et par dråper rapsolje.
Ha det over kål og kylling og drisle saften av 1/4 sitron og oystersausen tilslutt.
Denne sausen er en asiatisk saus som du får på de fleste matbutikker, dessuten kan du velge noe som kanskje smaker deg ennå bedre. 

For meg er det viktig at den sunne maten smaker slik at jeg gidder å spise den. Alternativet er all det usunne som og smaker godt og er veldig(altfor) lett å få tak i.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?