URTEKNYTTE

ELLER URTEKNIPPE, HVA HETER DET EGENTLIG?

Hver gang jeg koker kjøtt eller fisk eller bare litt kraft, så lager jeg et slikt.
Du merker at jeg nå bare kaller det "et slikt". Tror egentlig aldri jeg har hørt navet på "et slik".
Jeg får kanskje være litt mer tydelig slik at du skjønner hva jeg mener. 
Når jeg koker kraft som skal brukes til alle slags supper, ønsker jeg å ha så gode smaker som mulig. Da tyr jeg til urtenes verden. 

Det er ikke alltid det passer å ha urtene flytende rundt i kraften, noe som gjør den grumsete. 
Da lager jeg "en slik" bunt.
Dette lukter fantastisk

Dette er fangsten fra de urtene jeg har i hagen nå. Bruk det du har som passer best.Tørket lauvbærblad og purre kommer i tillegg til persille, løpe-stikke og timian. Disse vil gjøre smaken av kjøttsuppen mye bedre enn bare salt og pepper.
Nett og fin

Her har jeg laget et ferdig knytte med vanlig bomullstråd. Som du ser, purren er innpakningen som holder dette sammen.


Den flyter med kjøttet

Alle de berusende luktene av urter overføres til vannet i gryta, det kan jeg love deg blir bra.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?