DU HUSKER DE SMÅKAKENE SOM VAR MISLYKKEDE

MEN JEG KAN JO IKKE GI MEG ETTER FØRSTE FORSØK


Så jeg forsøkte igjen og igjen. Etter 3-4 forsøk, kom jeg frem til en oppskrift som jeg liker. 
Jeg har prøvd ut flere typer fyll, mer eller mindre sukker og mel.Så har jeg rullet pølser eller kuler, sist kjevlet jeg.

En start


Så stakk jeg ut med et passe redskap, 


Kakeboksen står klar



Det ble masse kaker, og smaken var nydelig.
Den nåværende oppskriften er slik:
200 gr marg som har romtemperatur, røres hvitt med 140 gr sukker. 
1 eggeplomme tilsettes, det røres godt. 1dl rosiner og revet skall og 1 ts sitronsaft av en sitron  røres i.  Sikt over 250 gr hvetemel. Bruk hv. mel til å rulle/ kjevle ut.
Stekes på 180-200 C i 8-12 min.

Nå begynner jeg å ha gode småkaker!!


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?