APERETIF MED BUTTERDEIGPUTER

ET LITE GLASS MED NOE GODT I, OG NOE SMAKFULLT Å TYGGE PÅ.

Fredagskosen hos oss starter litt der. 
En hyggelig tradisjon for voksne som lager en fin ramme om hverdagen. 
Noe som føles litt mer nødvendig nå når den strukturen som arbeidslivet bød på er borte. 
En times tid før vi spiser. Da møtes vi, kanskje rundt kjøkkenbordet, kanskje i stua, men det minner oss om at ei uke har gått og ei helg ligger foran. 
Vi sitter ned og deler, enten samtale eller stillhet. Enten vesentligheter eller uvesentligheter. Poenget er å ha det hyggelig.
Nå for tiden har jeg også tid til å tenke ut noe vi kan spise på. 

De er gylne, vakre og smakfulle.
( husk  mye kalorier)
Forslagene mine er:
  • Kjeks med en smakfull ost på.
  • En av pateene jeg har kjøpt i utlandet med kjeks. 
  • Nøtter og ferdigkjøpte ting er og lov hos oss.

Det er viktig å ikke ha for høyt prestasjonskrav. Jeg sa jo kos og hygge, ikke sant?

Da er det litt stas når jeg kan komme trekkende med butterdeigsputene mine.
De har vært med i flere år, men fyllet har variert veldig.
Kjevle ut ei eller to av de platene du får kjøpt frosne i butikken, greit om du klarer å la dem beholde formen, lettere å dele opp da.
Fyll
Tørkede tomater
spinatblader
pinjekjerner
fetaost/ blåmugg
chorizopølse

Halve moroa for meg er å finne ut hva man kan fylle disse putene med. Det varierer fra gang til gang. Vi liker noe med litt sterk smak, derfor chorizo, Det kan være et problem, litt mye fett som renner ut. Man må være forsiktig med slikt som har mye veske, da blir de fort deigete.

Så er vi klar og "fjelg" og så kan vi trekke pusten og ha blikkontakt ei stund.
Klikk Her




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?