DENNE KYLLINGFORMA ER DET MULIG JEG HAR PRESENTER FØR.

DEN SMAKER LIKE GODT ENNÅ
Av og til går jeg tilbake i gamle oppskrifter og leter etter ny inspirasjon. De fleste dagene lager man noe man har laget før, men så kommer jeg til å tenke på denne lettvinte oppskriften som jeg fant i et ukeblad for lenge
siden. En deilig måte å servere en kylling på. 


Klar for steking





















OPPSKRIFT til 4 personer
1 kylling
1 squash
4-6 tomater
2 løk

Marinade
1 dl soyaolje
2 fedd hvitløk
pepper og olivenolje

Kyllingen deles i 8. Hvert bryst i 2 og lår i 2. Bitene legges i marinaden 2-3 timer
Når alt legges i forma deles tomatene bare i 2, squash i cm tykke skiver og løk i røffe båter.
Deretter legges kyllingbitene over i form. Grønnsakene kuttes i litt rause biter og legges i forma. Dette er en litt røff hverdagsform. Resten av marinaden helles over kjøttet og grønnsakene. Dryss over rikelig med rosmarin eller bruk ferske rosmarinskudd.

Inn i stekeovnen på ca 180 C i ca 30 min.
Pass på at dette ikke blir for brunt, soyaolja kan gi brent overflate før det er stekt. Da bruker jeg et ark stekepapir eller folie i de siste minuttene
Serveres med god ris.
Klikk her for å finne flere oppskrifter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?