FISK MED FENIKKEL IGJEN

I MITT LILLE KORSTOG FOR EN HYGGELIG HVERDAG

Du ser vel at det ikke trenger å være så mye som tilføres før vi føler at vi har vært med på noe mer og hyggeligere enn vanlig.
Rødt eller sort var valget
Disse kom jeg over på en lavprisbutikk i Nederland, 20 kr stk. Litt spesielle og artige. Kanskje går de til suppe neste gang. Eller hele poteter eller noe annet jeg kommer på.
Denne gangen brukte jeg dem til å bake poteter i med lokket på.
Jeg skar potetene i båter( bare for å variere)  krydret med hvitløk, salt og pepper, en 2 ss rapsolje, inn i stekovnen 180-200C i 20-30 min. Ta dem ut og stikk i den underveis. Steke/koketiden kan variere. Jeg brukte varmluft.

Obs:
Poteter har samme koketid nesten uansett størrelse.Prosessen hos poteter er at celleveggene sprenges ved 100C, i ca 20 min. Mindre biter går ikke fortere som hos feks kjøtt.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?