HOT CHICKEN CURRY


EN GRYTERETT FOR Å FÅ LITT TRØKK I HVERDAGEN

Det er selvsagt en fordel, eller helt nødvendig at du liker mat som er litt sterk.

Denne må du smake
Det er et lite problem å få gryteretter til å se fristende ut på bildet. Du får tro meg på mitt ord, dette er godt.


Til 4 prs.
4 kyllingfileter
1 løk
1 ss finhakket ingefær
2 fedd hvitløk
1 ss tomatpure
1 ts gara masala
1 ts rød currypaste
1/2 rød chili
2,5 dl kyllingbuljong
2 ts maizennamel
2 grovskårne tomater
1 ts gurkemeie
2 ts sitronsaft
salt/pepper


Kutt kyllingfileteene i passe biter og stek i olje. Husk rapsolje el solsikkeolje er best å steke i.
Finhakk  løken,  fersk ingefær (Tørket er ikke det samme) og hvitløk. 1 ss tomatpureen, 1 ts Gara masala,3 ts rød currypast, 1/2 rød chili uten frø.
Alt  blandes i samme gryte, så sper du med 2,5 dl kyllingbuljong iblandet 2 ts maisennamel 
Kok dette opp og tilsett 2 grovskårne tomater, 2 ts sitronsaft, salt og pepper. Denne gryta småkoker nå i ca 15-20 min.
Så kan du servere med ris eller nanbrød.
Som salat er det viktig å ha noe som frisker opp, den agurk/gulrotsalaten som jeg har skrevet om før, er veldig god til denne sterke maten.

P.S. 
Synes du det smaker for sterkt? Da kan du halvere ingefær og chili og røre inn noen ss med matyoghurt før servering.

Den smaker fantastisk, og er en favoritt hos oss.
Klikk her for mer

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?