HJEMMELAGET GULROTSUPPE VARMER GODT

OPPSKRIFTEN PÅ DEN KAN DU FÅ

Selv uten bilder. Dette systemet har gjordt endringer som gjør at jeg ikke får lastet opp bilder slik jeg har gjort tidligere. Det ser ut til at det tar tid å forstå og å finne ut hvordan håndtere denne endringen.
Det er jo synd om dette skal påvirke hele bloggen, men det blir jo litt fargeløst uten en visuell støtte til teksten.
I går laget jeg en deilig suppe. På kalde vinterdager trenger vi noe som får oss igang og dette er en typisk varme opp og "kommeigangmat".

Koriander er spesiellt godt 


OPPSKRIFT PÅ
Gulrotsuppe m/ingefær

2 ss olje i gryte, 
2,5 dl hakket løk karamelliseres med 
litt salt. Tilsett 
2 ss hakket ingefær og 
1 ss hakket hvitløk.(ikke brenn).
Hell over 1,4 dl buljong, 
1 kg skrelte og kuttede gulrøtter og 
1 middels potet. 
Dette kokes mørt i ca 20-25 min. Kjør så i blender til konsistensen er fløyelsmyk.
Mens dette koker klargjør du smakstilsetting og pynt.
Rør sammen ca 8 dl yoghurt, 1 ts honning og 1 ts frisk hakket timian og rist 0,5 dl pinjekjerner.

Øs opp suppen i boller eller dype tallerkener. Legg på en klatt yoghurtblanding og dryss over pinjekjerener.
Jeg serverte med valnøttbrød, men du kan selvsagt bruke hvilke som helst brød du liker.

Dette var en vinner på kjøkkenfronten. Det er fullt mulig å gjøre ferdig på forhånd og å varme opp når du trenger det.
Hvis du vil ha en sterkere smak, mere "hot", så prøver du deg fram med ingefær.

Klikk her for flere gulrotsupper.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?