INDISK LAM MED SPINAT OG YOGHURT


Det er godt med ei forandring 

Denne er så lett å lage, ingridiensene er i alle butikker og sist men ikke minst, den smaker fabelaktig.
Ikke farlig sterk i det hele tatt.
Jeg serverer med ris og nan, men du kan bruke spaghetti, penne eller poteter om du vil.


Gryteretter er ikke fotogene

OPPSKRIFT
for 4 personer
1/2 kg lammekjøtt skåret i små terninger
1-2 ss stekeolje
o,5 ts malt chili
1 ts malt koriander
1/2 ts spisskummin
1 ts gara masala
1/2 ts gurkemeie
2-3 ts vann
4-5 fedd finhakket hvitløk
2-3 ss revet fersk ingefær
1 middels stor løk revet
Salt 
2 dl yoghurt naturell
1 l løst pakket, ferske spinatblader

 Varm ei gryte med olje  og ha oppi alle krydrene untatt gurkemeie. rist denm raskt over varmen, ha vann klart slik at de ikke brenner seg. Deretter har du i kjøttet, stek dette i 3-4 min mends du vender på kjøttet. Både for stekeoverflate, men og for å få fordelt krydderet.
Gurkemeie, den finhakkede hvitløken, raspet ingefær og revet løk haes i smak til med salt og bland.
Tilsett yoghurt og rør godt. Skru ned til middels varme, la dette småkoke i 45 min.
Spinaten kuttes, forvelles og røres inn i gryta rett før servering(la bli varmt).Server straks.

For min egen smak ville jeg ha hatt mere chili og kanskje litt mere ingefær og hvitløk. Dessuten må du være forsiktig med vann i ellers blir den rennende.
Vil du se andre oppskrifter med lammekjøtt? Klikk her.

Raita er godt til, også en salat av agurk, rødløk og gulrøtter kuttet på langs med potetskrelleren. Dekorativt og leskende og knaskende godt.
Raita har egen oppskrift.

Hverdagslykke

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?