NÅR VI SPISER AND MÅ VI HA RØDLØPKSKOMPOTT



AND HAR VI IKKE FOR OFTE, MEN NÅR VI HAR DET LIKER JEG Å LAGE EN SYRLIG/SØT RØDLØKSKOMPOTT

Den er lett å lage og det som blir til overs bruker jeg å fryse.

Tilbehør er svisker ,epler og sellerirot


















Dette lager jeg ikke for ofte, det er mektig mat. Men du verden så godt det er.
Tibehøret jeg lager varierer, men så fet mat må ha litt syre i tilbehøret for å gli ned. Tenk deg ribbe uten surkål.
Til and er ofte en rødløkskompott som dette.


Oppskrift
2 rødløk
smør til steking
1-2 ss sukker
1 ss vineddik el.
1 2 ts balsamico

Skjær løken i tynne skiver og fres dem  i et par minutter i smør på høy temp til  den er myk, men med ikke  slik at den blir brun.

Dryss over sukker og tilsett eddik. La dette småputre til væsken har fordampet og løken er myk.
Legg kompotten utover de rosa andebrystskivene.
Ekstra god smak får du ved å blande inn 1 ts solbærsyltetøy.


Klikk her for mere and og tilbehør.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?