ANANAS PÅ EN HELT NY MÅTE


JEG BLE IALLEFALL OVERRASKET OG GLAD, DET VAR NEMLIG HELT SANSELØST GODT

Romflambert annanas m/grov pepper og is

For at ei oppskrift skal få meg til å fryde meg, så er et av kriteriene at den tar kort tid og er lett å tilberede. 

Slik var det med denne.
Legg til bildetekst
Dette ser kanskje innviklet ut, men tro meg det er ikke det.
Romflambert annanas m/grov pepper og is

Oppskrift for 4
4 skiver frisk ananas
Litt grovmalt sort pepper
olje til steking
ca 1 dl rom
Vaniljeis
Legg ananas skivene i varm panne, la dem bli karamellisert. Ta panna bort fra stekeplata og hell over 0,5- 1 dl rom. Tenn på alkoholdampen med ei fyrstikk, la dette brenne til det slukkes av seg selv. Legg skivene på desserttallerkner, dryss over pepper og legg på ei kule vaniljeis til hver.
Det er litt saft igjen i stekepanna, den kan du fordele på de 4 tellerknene. 
Tips når du brenner av alkoholen(flamberer), da er et lurt å holde flammene unna vifta over ovnen. Flammene kan ellers slå opp i den. er du litt engstelig, så ha klart et lokk som trygghet. Den kveler flammene.
Spennende og uvanlig, men du verden for en smak på utrolig kort tid.

Lettere kan det ikke gjøres

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?