DEN HJERTEGODE FISKEN

INGEN GRUNN TIL Å SLUTTE MED DEN ER DET VEL?



1. Trinn


Den havner på kjøkkenbenken min hele tida. De beste ukene klarer jeg 3 fiskemiddager, men vanligvis kjemper jeg litt for å få til to.
Ambisjoner skal man jo ha, mål å strekke seg mot, forbedringspotensiale osv, osv, osv.Det hele koker ned til at vi helt enkelt liker fisk.

Denne måten er enkel og fisken beholder alt du kan tenke deg av smak. 20-30 min i stekeovn på 180-200 grader. Jeg krydrer noen ganger med hvitløk, andre ganger med fersk hakket ingefær. Flotte smaker som ikke ødelegger fiskesmaken.
Klemmer alltid saften fra en halv sitron over før steking. Mye bedre enn å ha sitron over når jeg skal spise fisken.
At det er helt unødvendig å tilsette noe fett er og en fordel. Den kraften som blir inni folien kan du spise som saus eller kanskje blande i litt creme fraich for å få det litt mere spennende.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?