ANDEBRYST MED EN KOMPOTT AV RØDLØK OG FENIKKEL


FESTMAT FOR AND OG MONS
Her er et av det mest uunnværlig tilbehørene til and jeg har oppdaget.

Så blank og fristende


1 rødløk
1 fenikkel (omtrent samme volum som løk)
el 2 neper
3 ss sukker
1/2 dl balsamicoeddik
1/2 ts salt

Lag ruter i fettet på andebrystene og brun på begge sidene. La hvile i 10-15 min før du steker ferdig ca 6 min på hver side.
server dette med kompotten.
Pass timinga, dette er ikke godt for lite eller mye stekt, og slett ikke kaldt.
Fremgangsmåte:
Kutt løk og fenikkel i små biter. La sukkeret smelte i panna og ha i smør og eddikførst så løk og fenikkel.
Dette skal surre i panna i minst 15 min. Fenikkelen må få tid til å bli mør.
følg linkenløkkompott
TIPS:
Vær nøye med sukkersmeltinga, for lite gir harde klumper, og for mye gir brent smak på alt. Etter det trengs ikke noe påpass. Min sto i minst 20 min før jeg var feredig til å severe den.
Da smakte den og vanvittig godt.
Ei oppskrift fra nettet
Klikk her for mer and.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?