SVINEFILET A LA ANNE-GRETHE

HAR AV OG TIL TENKT AT DEN ENKLE SVINEFILETEN ER KJEDELIG OG VELDIG AVHENGIG AV TILBEHØRET





Skjær i skiver og server

Har prøvd mange forslag for å gjøre den mere spennende i smaken, men i dag fikk jeg en av de bedre ideene til smaksvariasjon.

OPPSKRIFT
1 hel svinefilet
1 ss kapers
frisk timian
2 fedd hvitløk
tørkete tomater 

Finhakk og mos dette så godt du kan, nesten til en pasta. Splitt fileten med et dypt snitt slik at den åpner seg, men ikke deles helt. 
Legg kapers, timian/hvitløkpasta, inni i hele lengden, brett sammen og surr med bomullstråd, som ei pølse
Brun litt i stekepanne, legg i ildfastform i stekeovn 180 C i 15-20 min. Litt avhengig av hvor lenge du bruner i panne først.
Jeg liker at den er godt brun, men det er ei smakssak.

Hva serverer jeg denne med? Denne gangen litt kapers, persille og sitron i stekefettet. Pommes frites eller stekte poteter med glasert fenikkel til smakte kjempegodt. 

Klikk her for mer svinkjøtt

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?