SKJELDNE BESØK FRA MEG


HAR DU SAVNET NYE INNLEGG PÅ DENNE DAGBOKBLOGGEN?

Det har jammen jeg og, selvom det er mitt ansvar at innleggene dukker opp.
Har kanskje skrevet noe om hvorfor dette har stoppet litt opp. 

Hovedsaken er at jeg byttet fra PC til MAC. Det er ikke spesiellt enkelt å overføre bilder fra en Android Huawei til en MAC. Jobber ennå med saken, søker hjelp både her og der. Foreløpig er det mislykket. 
Jeg har vært vant til å ta bilder selv og sørget for at bilder og tekst passer. For tiden finner jeg løsninger over alt og ingen steder. 

Denne friske, syrlige og kalde sommerdrinken har nettop, et år eller to siden, kommet inne i mitt synsfelt.


SPRUDLENDE, FRISKT OG DEILIG


Eller skal jeg heller si, inn til mine smaksløker. Ved flere anledninger har den kvinnelige delen av familien slått seg løs med denne godsaken. 
Kan også like godt først som sist innrømme at sterke drinker ikke er en stor favoritt hos meg. 
Basisen i denne drinken er det Italienske Aperol som bare har 11% alkohol, men så blander man jo med musserende vin, så det blir jo alkohol nok og alle hjerter gledet seg.

Ok, det er vel like greit at jeg kommer med en oppskrift, den er jo veldig enkel.

I hvert glass har du:

Knust is
1 dl Aperol
1,5 dl Prosecco
0,5 dl soda
Et lite blad mynte og
1 appelsinskive til pynt

Prosecco fordi det er italienernes musserende vin, men også fordi Prosecco ikke smaker så mye. Her er det Aperolen som er stjerna.

Kos deg og nyt dette en varm sommerkveld, det slår Camparien i støvlene.


PS
I løpet av skrivingen så fikk jeg overført et par bilder, jubel, jubel. Håper bare at jeg husker det i morgen og.




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?