HONNING-GLASERTE GRØNNSAKER

SÅ VELSMAKENDE TIL STEKT KJØTT OG SÅ NYTT FOR MEG.



Dette er en  litt interressant og for meg en ny måte å behandle rotgrønnsaker på. Det er sånt jeg har sett gjort på matprogrammer både på norsk og utenlandsk TV.
Det er veldig godt til forskjellig typer stekt kjøtt.

Bruk gjerne gulerøtter med forskjellige farger
Denne gangen serverte jeg det til påskelammet.

Oppskriften 
8 stk gulrot
1 pastinakk
1-2 stk løk
noen kvister rosmarin
3 ss smør
1/2 ts salt
1/4 ts pepper
1 ss honning

200 C i 10-15 min
Skrell og kutt grønnsakene. Forvell grønnsakene i ca 6 min, legg løkene i stekepanne til de er blanket. Antallet grønnsaker er helt tilfeldig, man bare endret ettet hvor mange mennnesker som skal spise. 
Dette kan godt gjøres god tid i forveien. Legg alt utover i ei ildfast form, klatt på smør, strø over salt og pepper. sette dette inn i forvarmet stekeovn til de er møre.
Drisle over honningen like før de er ferdige. 
Du vil ikke tro hvor godt dette er. Den lille blandingen av smaker av salt og søtt, dessuten blir gulerøtter pastinakk og løk søtlig i smaken når de er varmebehandlet. Nydelig.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?