EN AV DE STORE POETENE I VÅR MUSIKALSKE VERDEN


TERJE NILSEN HAR SLUTTET Å SPILLE SIN VAKRE, MELANKOLSKE OG VARME
 BLUES.

Han som vi har hatt på besøk i vårt bibliotek fredags kveld etter fredagskveld i mange år. Han har fått oss til å gråte og le, til å lytte i andakt og til å flire rått.
Aperitifen har blitt glemt, samtalenhar stilnet og vi har bedrevet aktiv lytting. 



Fra konserten med kork i 2018
Poesi og melodier som går opp i en høyere enhet, det er Terje Nilsen. 
En anmelder sa at hans tekster og melodier forholder seg til hverandre som fisk til vann. Det ene er ikke tenkelig uten det andre.

Han er ...var så mye mer enn "Mjelle ". Er det bare den du kjenner, så har du et helt univers å ta fra.
Jeg ler hver gang jeg hører "To eldre herrer", gråter når jeg lytter til hans sterke samfunnskritiske og miljøbevisste "Jorda". Det skrå fliret dukker opp når "nåla i veggen" spilles. 
En stor kunstner med et kulturuttrykk som har truffet oss her i huset i mellomgolvet eller hvor det nå er de dypeste følelsene sitter.
Din kunst lever heldigvis videre.

Klikk her for mere av min kultur


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?