ET ANFALL AV LENGSEL ETTER VÅR

SOM LESER AV DET SOM HETER BØKEBLOGGEN FRYDER JEG MEG OVER FORSIDEBILDET DER

Det er en velskrevet og godt redigert blogg som har lokale nyheter, lokale diskusjoner og artige innslag fra det nære området her i Larvik.
For tiden går diskusjonens bølger høyt rundt plassering av ny jernbanestasjon. Jeg  vil ikke hevde min mening rundt dette her,  men kun referere til denne bloggen. 
Den aller største grunnen til at jeg følger denne er dette flotte bildet de har på forsiden.
bokebloggen.blogg.no
Man kan nesten få vann i munnen
I det dype januarmørket, der skitne isklumper og innskrumpete snøflekker rundt omkring er alt man kan glede seg over. Er det rart man får et anfall av lengsel etter den friske, fine og saftig, grønne våren. Våren i Bøkeskogen er en helt spesiell og magisk opplevelse. 
For meg er januar en av de tyngste og svarteste månedene i året. Jul og julelys blir ryddet bort, glitter fra julepynt,  som er mer eller mindre lekkert,bort med det. Hva sitter vi så tilbake med? Jo, tanken på at våren kommer, men du verden, hvor lenge det ennå er til vi er der. 

Imens ser jeg på vakre bilder fra sør og nord, vest og øst bare for å holde humøret oppe.
På vei inn i eventyret.
Her er et annet bilde som jeg tyr til når januarmørket blir slitsomt. Et par barnebarn på en skogssti med matpakka. En pappa som har øyet for motivet og foreviger det til oss. Ca 10 år siden, men det gleder meg ennå. 
Fra hjembygda mi
Naturen og bilder derfra er en uttømmelig glede. 
Nå har jeg tatt med bilder fra Larvik, Bergen og Bø i vesterålen, altså sør, vest og nord. Jeg jakter på et fra øst.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?