SPAGHETTI CARBONARA

NÅR MAN SOM JEG IKKE TÅLER TOMATER, SÅ ER DETTE EN UTROLIG SMAKFULL MÅTE Å SERVERE SPAGHETTI PÅ.

Du har vel hørt at det er noe som kalles trøstemat. Jeg spekulerte lenge på hva det var. Jeg er jo glad i mat, så det meste trøster meg, men hva mener alle andre?
Etter hvert har jeg forstått at det må være mat som spiseren ikke trenger å anstrenge seg for, som gir en god og varm metthetsfølelse og som de fleste kan lage. 
Gjett om pasta kommer høyt opp på den lista? Det er jo noen ulemper. 
pasta er mat som består av karbohydrater. Du vet det næringsmiddelet som tømmerhuggere, fiskere og andre kroppsarbeidere trenger. Ingen vitaminer, ingen fiber, ingen mineraler. Men det trøster og smaker godt.


Bacon og pepper i mengder
En gråkald høstkveld passer det godt å kose seg med denne maten. Vi koste oss med rødvin til og så var jeg raus med baconbitene. Skal vi kose så skal vi kose!

Oppskrift for 4 personer
500 gr fersk spaghetti
200 gr bacon
3-4 egg
1 dl fløte
1/2 hvitløk
150 gr revet parmesan

Bacon stekes og legges på husholdningspapir for å beholde sprøheten.Visp egg og fløte sammen med finhakket hvitløk ha i 2/3 av parmesanen, kok spaghettien og sil av. Ha spagettien tilbake i ei gryte/panne hell så over eggeblandeingen og bland den inn over svak varme. Hvis du har for sterk varme blir det fort eggerøre, bruk heller lengere tid. Dryss resten av parmesanen over og krydre raust med grov pepper.
Gjett om vi følte oss mettet og trøstet av denne herrematen. Oi, oi mette og gode tok vi rødvinsglasset med og koste oss videre i sofakroken.

Skal vi sjekke fler Italienske matretter. Klikk her.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?