BIFFSALAT, HVA PASSER BEDRE ENN SALAT I DENNE TROPEVARMEN?

OG VARMEN VARER OG VARER, VI BLIR SLØVERE OG MER OG MER UINTERESSERT I MAT.

Som sagt det blir vanskeligere å tenke seg å lage, eller å spise varm mat. Nå har jeg kommet til slutten av det vi har hatt før, det jeg kan og det som passer i sommervarmen. Jeg vet jo at vi blir sultne før eller siden, mat må man jo ha, igjen er gode råd dyre og tankevirksomheten skrus på så godt det lar seg gjøre i varmen.
Jeg leter i dypet av mine oppskrifter, internetts oppskrifter, hos kjente og kjente bloggere og selvsagt kommer noe til overflaten som passer.

Utemåltidenes tid er ikke forbi
Jeg har laget en salat av ideer fra øst og vest, de smakte utrolig godt. Vi er jo litt uvant med å spise biffkjøtt i salat, men det var en uventet smakfull opplevelse.
Legg til bildetekst
Denne salaten er jo ganske vanlig, den store forskjellen ligger som så ofte før i dressingen. Denne gangen valgte jeg en med asiatisk smak.

Oppskriften for 4 kommer her

600 gr storfekjøtt i strimler
2 hoder hjertesalat
1 ruccula
1/2 agurk i tynne skiver
1 rød paprika
1 neve sukkererter 
1 rødløk
2 fedd hvitløk
1 avokado
2 tomater
fersk koriander

Dressing
4 ss soyasaus
4 ss fishsaus
4 ss limesaft
1 ss sukker
1 rød chili finhakket

Bland salaten, kutt oksekjøttet i strimler dryss litt salt over og stek det med salt eller olje. Oksekjøttet kan legges utover salaten og serveres slik eller i en bolle ved siden av, slik kan alle ta det de ønsker.
Bland dressingen og ha den i skål ved siden av.
Vi tok en slurk rosevin ved siden og foccatiabrød fra fryseboksen smakte og godt til. 
Det har forresten skyet over og varmen er ikke så intens i kveld som den har vært nå i 4-5 uker. Tør jeg si det? Et lettelsens sukk fra meg.

klikk her for mer salat 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?