DEMONTERT CLUB SANDWICH

EN SOMMERLUNSJ UNDER TREKRONENES BEHAGELIGE BESKYTTELSE

På en terrasse ut mot havet, der var ei gruppe damer samlet og ble traktert på beste måte. Dagen startet med tur og bading for flere av oss, men den perfekte avslutning var selvsagt denne sommerlunsjen. 

Selvsagt, vi er jo i Norge, idyllen blir ikke fullkommen uten et regnskyll som driver selskapet innendørs. Etter en hektisk fjerning av puter og møbler som ikke ville trives i regnbyger. Etter at alle var på plass innendørs, så var sommerbygen over. Alt fungerte altså som det skal  en fin sommerdag i Norge
Dette nærmer seg en klassisk Club Sandwich
Bare slik at vi kan ha et indre bilde av hva det er snakk om. Skråskjær denne, fest den med tannpirker og du er på plass med en klassisk Club Sandwich

Vertinna insisterte på at det ikke hadde vært noe arbeid å snakke om å forberede lunsj for 10 damer. 

Vi tror som vi vil om det, men hun hadde planlagt og forberedt Club Sandwich til oss. Hvorfor kaller jeg det demontert? Jo, alle ingrediensene var laget ferdig og ble servert å forskjellige fat. Slik kunne alle rundt bordet ta det de ville og bygge sin helt egen sandwich. Det moret oss alle og gjorde noe eget med stemninga rundt bordet. Vi moret og hygget oss.

Dette er mitt forsøk på Demontert Club Sandwich
Selvsagt måtte jeg gjøre et forsøk ved vårt eget bord. Gode ideer kan ikke passere uten å bli utforsket.

Nå er den klar til et inngrep med kniv og gaffel
Så langt er alt vel, men spesielt lett å spise er den ikke. det roter seg fort til på tallerkenen. Det er smaken som er deilig og her kommer min oppskrift etter inspirasjon fra en utmerket vertinne og kokk.

Mengder må tilpasses etter hvor mange man er rundt bordet. Jeg prøver å tenke meg 1 av disse dobbeltekkerne.

1 kyllingfilet
sprø salatblader
Rødløk 
Baconskiver
Loffskiver
Aioli eller majones

Hvordan gjør man så? Stek kyllingfileten, pass på den skal ikke være tørr.
Legg salatbladene i kaldt vann ca 10 min. Slik blir de sprø og fine. Skjær løken i tynne ringer og sprøstek baconskivene. Loffskivene skal ristes. Lager du aioli selv eller kjøper du? De som ikke er så glad i hvitløk kan selvsagt bruke majones.

Mer er det ikke, og nå er du klar til å bygge din egen Club Sandwich. 
Dette er det bare å kose seg med. Litt lett rosevin var en passe sommer drikk til dette.

Klikk her for mer

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?