SEPTEMBERHAGE, DET ER HØST DET.

DET HAR VÆRT VELDIG VÅTT, MEN PLUTSELIG SÅ ER DET LITT VARMT OG SOLEN SKINNER.

Du vet, da må jeg ut for å sjekke hvordan det står til og hvordan har hagen og plantene det. Har de klart seg uten meg... og ja, det har de. I hagen som i naturen ellers så klarer planter seg stort sett fint på egen hånd.
Det er til og med et par roser med knopp som ikke har tenkt å gi seg. 

Tror det er vår vet du
Det er nesten slik at jeg synes de ser friskere og grønnere ut nå.
Her er ingen tvil, høst

Det er helt klart noe som må ryddes bort. Den benken orker ikke mer regn.



Noen har spist og kost seg
Det ble ingen epler på oss i år heller. Vi bryr oss ikke. De gangene jeg har prøvd å ta vare på noen, så har vi funnet ut at det de forrige eierne sa om at dette ikke var gode epler, det stemte. De smaker ikke noe godt.

Men alt er ikke forfall og tristesse. Noen planter gir seg ikke.

Den eneste sola i hagen i høst.

Denne er ny av året og en blomst jeg liker godt, men det gjorde sneglene også. Sneglene og jeg har kjempet en kamp om den Solhatten. Slaget for denne sommeren vant jeg. Tenker at krigen den taper jeg til våren.
En gul Stuelønn
Den har gjenoppstått. Etter at den forrige jeg hadde avgikk ved døden i fjor høst, hadde jeg en liten sørgeperiode, men så ble det vår og jammen sto det en ny en på et lite hagesenter og ventet på meg. Nå skal den snart få komme inn, men der er det så varmt så den mister blader. Vi får se hva som skjer. Prøver å finne et kjølig sted.



Høysommerens stjerne 
Ennå klarer Stokkrosa å frambringe perfekte vakre blomster. Gjett om det løfter hverdagen?
Jeg rusler videre med humøret skrudd et par hakk opp.

Klikk her for mer hage

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?