MANDAG MORRA BLUES

DET ET IKKE ALLE JOBBER VI ALLE PASSER TIL. JEG TRIVES DÅRLIG MED  JOBBER SOM KREVER RO, FINGERFERDIGHET OG PRESISJON

Du skjønner vel at jeg jobber meg fram mot et poeng? 
I vår stue henger det ei stor prismelysekrone. På et tidspunkt i livet mitt var det nesten ikke mulig å leve videre uten den.
I etterpåklokskapens lys har det vært stilt spørsmål ved hvor lurt akkurat det var.
Den er ikke enkel
La det være som det er, den henger der i all sin prakt og med jevne mellomrom trenger den å vaskes.
Nå hadde den jobben vært utsatt lenge, men en mandag med ekstra dårlig sommervær så slo jeg til med såpe og vann.
Det er ganske mange prismer som må taes ned for å leges i varmt såpevann.
Vaskingen er igang.


Så mange prismer og alle var festet med en liten metalltråd og alle på sin riktige plass, og dit måtte de plasseres tilbake når de var rengjorte. En kjøkkentrapp, en bolle med varmt såpevann, en bolle med rent vann til skylling. Diverse kluter til å tørke og å beskytte bordet under. 
Til å begynne med var vannet så varmt at jeg måtte rekvirere et redskap kalt Saspon  fra kjøkkenregionen til hjelp.

Som jeg sa, når alle skal tilbake til samme plass og de har forskjellige størrelser og fasonger, da er det sannelig viktig å holde tingene fra hverandre og vite hvem skal hvor, å være velorganisert er altså viktig.

Slik er det altså mulig å holde seg aktivisert en litt trist mandags formiddag. 
Det er først etterpå at jeg er veldig fornøyd med at jobben er gjort. Ikke så uvanlig det.
Nå venter jeg bare på mørke høstkvelder hvor det er naturlig å tenne lysekronen og nyte de nyvaskede og glitrende prismene.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

ANDELÅR SOM ER CONFITERTE, NOE AV DET BESTE JEG VET

KLIPPFISK ELLER TØRRFISK, VET DU EGENTLIG FORSKJELLEN?

MØRLEFSE MÅ MED, VI ER VEL I LEFSENES HJEMLAND?